Unibet Open Cannes Journaal: Kan je een hand winnen zonder kaarten?

In het Unibet Open Journaal van Dag 1a van de Unibet Open Cannes hebben we onder andere interviews met Dian Wubkes, Mateusz Moolhuizen, en Frank van Honk. Die laatste was in de tweede hand van de dag al betrokken bij een opvallende situatie waarbij zijn tegenstander de pot kreeg toegeschoven terwijl die geen kaarten had. Wij vroegen toernooidirecteur John Scanlon wat de correcte ruling was.

Daarnaast waren we aanwezig bij de welkomstborrel, en zagen we heel veel mooie auto's in de luxe Franse badplaats.

DELEN
  • Bekijk het Unibet Open Cannes Journaal van Dag 1a

  • Als een speler geen kaarten voor zich heeft, kan hij of zij dan alsnog de pot winnen?

Comments

  • the_game10 the_game10

    DBLLpoker schreef

    the_game10 schreef

    Geen ene speler zit erop te wachten om orbits aan de kant te zitten. Dus opzettelijk blijven angel shooten zal wel meevallen.

    Nee, dat klopt, maar hij heeft nu geen penalty gekregen toch. Beetje als die speler ooit bij EPT die raise zij, maar een call maakte, vervolgens verplicht moest raisen en dan beetje zielig ging doen dat ie geen Engels sprak. Dat de brush ook zijn tegenstander meldde dat ie dit vaker had gedaan (en met de nuts). Dus kunt vaak nog wel 'opzettelijk' regels overtreden voordat het daadwerkelijk tot een penalty leidt. Behalve als de regels heel goed en strict zijn gedefinieerd.

    Mijn ervaring is dat in dit soort gevallen de speler vanaf komt met een waarschuwing. Mocht het niet duidelijk een ongelukje zijn komen ze vaak nog weg met een waarschuwing, maar gebeurd het meerdere keren dan kan je toch aan de zijkant toekijken hoe jouw blinden worden ingepikt.

    Maar mij ging om dat er eigenlijk nooit de vraag kan ontstaan of de hand dood is in deze situatie want dat kan gewoon niet volgens de regels. Dealer maakte daar gewoon een fout

  • DBLLpoker DBLLpoker

    the_game10 schreef

    Geen ene speler zit erop te wachten om orbits aan de kant te zitten. Dus opzettelijk blijven angel shooten zal wel meevallen.

    Nee, dat klopt, maar hij heeft nu geen penalty gekregen toch. Beetje als die speler ooit bij EPT die raise zij, maar een call maakte, vervolgens verplicht moest raisen en dan beetje zielig ging doen dat ie geen Engels sprak. Dat de brush ook zijn tegenstander meldde dat ie dit vaker had gedaan (en met de nuts). Dus kunt vaak nog wel 'opzettelijk' regels overtreden voordat het daadwerkelijk tot een penalty leidt. Behalve als de regels heel goed en strict zijn gedefinieerd.

  • the_game10 the_game10

    Geen ene speler zit erop te wachten om orbits aan de kant te zitten. Dus opzettelijk blijven angel shooten zal wel meevallen.

Lees 8 reactie(s) op dit artikel

Wat denk jij?
Registreer je om een reactie achter te laten of login met facebook

LEES MEER

Andere Artikelen